Rekryterare till internationellt bolag

Har du tidigare erfarenhet av rekrytering/personbedömning och vill jobba i en internationell miljö? Vill du vara en del av ett förändringsarbete där målsättningen är att centralisera och effektivisera hela kompetensförsörjningsområdet– allt ifrån testverktyg och attraktion till onboarding och processer.

Till ett längre konsultuppdrag till ett av regionens välrenommerade industribolag söker vi nu en rekryterare. Har du arbetat med rekrytering och chefsstöd sedan tidigare och är nyfiken på en ny utmaning kan detta vara chansen för dig. Varmt välkommen med din ansökan.

Om tjänsten

I din roll som Rekryterare på kommer du att arbeta tillsammans med kollegor i en internationell miljö hos en av AxÖ Consultings kunder. Arbetet innebär att du tillsammans med rekryterade chef kommer ha ett övergripande ansvarig för rekryteringsprocesser. Tillsammans med dina kollegor kommer du att arbeta brett inom hela företaget för att säkerställa korrekt bemanning och utveckling av de processer som stödjer och styr rekryteringsarbetet. Du kommer att ha ett nära samarbete med beställande chefer och övriga HR funktioner inom bolaget.

I din roll som Rekryterare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

• Säkerställa kravprofil, annonsering samt search i olika kanaler/sökmotorer

• Urval, telefonintervju/videointervju, analys av personlighetstester och djupintervju

• Personbedömning och konsultation med beställande chefer

Om dig

Vi söker dig som har utbildning på högskolenivå och några års arbetslivserfarenhet inom rekrytering. Din tidigare erfarenhet av arbete med rekrytering ger dig en nödvändig insikt i det dagliga flödet. Har du jobbat rekrytering av ingenjörer och tekniker är det meriterande. Du är duktig på att prioritera mellan dina åtaganden och på att ta dina uppgifter i mål.

Som person är du utrustad med ett stort mått strukturerat arbetssätt, professionalism, ödmjukhet och tålamod. För att trivas i rollen och gruppen ska du ha lätt för att samarbeta, koordinera och prioritera arbetsuppgifter. Du är positiv till förändringar och du tycker om att tänka nytt. Då rollen bygger på mycket kontakter både externt och internt ser vi att du är utåtriktad och kommunikativ med en förmåga att bygga relationer med människor på alla nivåer.

Viktigt för tjänsten är:

• Flytande i svenska och engelska

• Erfarenhet av att arbeta administrativt och med service

Meriterande om du tidigare jobbat med någon form av testverktyg gärna cut-e.

Du kan arbeta som underkonsult eller som konsult hos AxÖ Consulting.

Anställningsform Visstidsanställning längre än 6 månader
Anställningens omfattning Heltid
Tillträde Omgående
Löneform Månadslön
Antal lediga befattningar 1
Sysselsättningsgrad 100%
Ort Karlskoga
Län Örebro län
Land Sverige
Referensnummer 2019/52
Kontakt
Publicerat 2019-03-12
Sista ansökningsdag 2019-03-31